1.
GAIA:
Ebaluazio formatiboa eta partekatua
1.1 “Ebaluazioaren” eta
“Kalifikazioaren” kontzeptuak alderatu.
Espainiako
eskoletan ebaluazioaren praktika emateko bi arazo handi ematen dira. Batetik
ebaluazio kontzeptua kalifikazio kontzeptuaren moduan erabiltzen da. Eta
bestetik, Irakasleen eta gurasoen obsesioa kalifikazioarengatik.
Gehienetan
irakaslea ebaluazio terminoa erabiltzen duenean kalifikazioari egiten hari zaio
erreferentzia, hau da, notak jartzeari.
Notarik
jarri gabe ebaluatu ahal da eta egin behar da. Espainiako irakaslegorik
gehienak ebaluazio jarraituaren kontzeptua erabili du azterketa eta kalifikazio
jarraituari izena emateko.
Ebaluazio
eta kalifikazioaren artean badago ezberdinatasuna. Ebaluatzeko hainbat modu
daude eta horietako bat kalifikatzea da, beraz, kalifikazioa ebaluazioaren
barruko zati txiki bat dela esan daiteke. Ebaluazioak ikaslearen ikaskuntza
prozesua aztertu edo ebaluatu beharko luke eta ez gaur egun kalifikazioaren
bitartez egiten den bezala.
1.2 Ebaluazio
formatiboa/Hezigarria: definizioa, funtzioa, instrumentuak, etab.
Ebaluazio formatiboa erreferentzia egiten dio ebaluazio prozesuari non bere
helburua nagusia irakaskuntza-ikaskuntza prozesua hobetzea den. . Ebaluazio
formatibo baten barruan irakaskuntza-ikaskuntza egotea defendatzen dute.
Ikaslegoa gehiago ikasteko eta irakaslegoa hobeto lan egiteko balio du. Hau da,
helburu nagusia ez da ikaslea kalifikatu, baizik eta ikasleari laguntza eskaini
hobetu eta gehiago ikasi dezan.
Hiru
zentzu lantzeko erabili behar da hau: Ikaslearen ikaskuntza prozesua hobetzeko.
Gure ikaskuntza konpetentzia hobetzeko egunerokotasunean. Geletan
ikaslegoarekin ematen diren Irakaskuntza
prozesuak hobetzea
1.3 Partekatutako
ebaluazioa. Definizioa, funtzioa, aldagaiak, instrumentuak, erlazionaturiko
kontzeptuak.
Hainbat
autore eta ikerketan defenditu egiten dute ikaslegoaren inplikazioa ebaluazio prozesuetan.
Hainbat onura ekartzen baitute, adibidez, autonomia pertsonala hobetu,
autoerregulazioa, ikaskuntza hobetzen dute, analisia kritikoa eta autokritika
hobetu, eta gelako giroa hobea izan dadin ere laguntzen du.
Hemen
hainbat teknika ezberdin ikaslegoa ebaluazio prozesuetan inplikatzeko:
Autoebaluazioa, Koebaluazio, Ebaluazio partekatua, berdinen arteko ebaluazio,
autokalifikazioa, dialogatutako kalifikazioa.
1.4 Heziberri dekretuak
ebaluazioaren inguruan aipatzen duena eta aurreko kontzeptuen arteko loturak
adierazi.
Heziberri
dekretuan, ebaluazioa, curriculumeko beste osagai garrantzitsu bat bezala
agertzen da eta helburuan garrantzia zehazten da.
-
Ikasleek beraien auto-ebaluaziotik abiatuta beraien ikaskuntza prozesua garatu
behar dute. Horrela gogoeta egiten eta erabakiak hartzen ikasiko dutelako.
-
Ikaskuntzarako ebaluazioa, fedbacka oinarri hartzea.
-
Ikasitakoa ebaluatzea, ikasleek aiengandik espero zituzten eta ziren emaitzak
jaso dituzten aztertu.
2.GAIA : HEZKUNTZA EBALUAZIOAN PROZEZUAN IMPLIKATUTAKO TERMINOEN AZALPENA
2.1 Ebaluazio hezigarriarekin zerikusi dituzten
kontzeptuak aipatu eta deskribatu.
EBALUAZIO
IRIZPIDEAK: Ikasleak eskuratu behar
dituen jakintzak zehazten ditu. Eta kurtso bakoitzean emango diren konpetentzia
espezifikoak zehaztu. Ebaluazio irizpideak ezin dira inoiz kalifikazio
jardueran ehunekoarekin konparatu.
EBALUAZIO
BALDINTZAK: Bete beharrak ikasleari proportzionatzen dio hurrengo aktibitate
batean baloratu ahal izana. Adibidez, Ikaslea klaseetara modu presentzial
batean joan behar denean irakasleak berak egindako ariketen feedbacka emateko.
EBALUAZIO
JARDUERAK: Jarduera hau kapazitatea, konpetentzia eta jakintzak konprobatzeko
erabiltzen da. Informazio hau hobetzeko eta gehiago jakiteko erabili daiteke.
EBALUAZIO
TEKNIKA ETA PROZEDIMENDUA: Ebaluazio
teknika definitzerakoan esan dezakegu, Leiho bat dela, non hortik baloratuko
dugun generatutako produkzioa planteatutako jardueran .
BEHAKETA
SISTEMATIKOA: . Behaketa sistematikoa erabiltzen da jarduerak
analizatzeko, produkzioa hautemangarria
ez denean. Honela egiten diogu erreferentzia balorazioa edo informazioa
momentuan behar denari.
AHOZKO HARTU
EMANAK: Gelan gertatzen diren egoerei
egiten die erreferentzia, non erlazio interpertsonalak eta elkarrizketak
nabarmendu egiten diren.Orokorrean ez dute euskarri fisikorik izaten, non
irakasleak etxera eraman ahalko duen ebaluatzeko eta beharrezko informazioa
egiten den momentuan hartu beharko da. Jarduera hauetatik eskuratzen den
informazioa garrantzi handikoa izan daiteke.Ebaluazio erreminta egoki bat
erabiltzea lortzen bada informazioa pilatzeko. Izan ere, oso parte hartzaileak
ez diren ikasleak, jorratzen baden gaia interesatzen bazaie, baloratu dezakegu
irakasle moduan konpetentzia linguistikoa ahozko espresioari erlazionatuta.
PROBA
ESPEZIFIKOAK: Proba espezifikoak dira
azterketa idatzi batean ematen diren egoera ezagunenak eta ohikoenak
Azterketa
idatziak tradizionalki ebaluatzeko sistema bat moduan erabili izan da
ikaslearen kalifikaziorako erabiliak modu argi batean.
Hemen hainbat
aukera hezigarri:
-
Hasierako ebaluazio eta
diagnostikoen prozedura moduan erabili, bai kurtsoaren hasieran edo unitate
didaktiko baten hasieran.
- Zuzenketa prozesu
orokorrak egin eta azterketaren berrikustea egin ondoren. Gero azterketan gelak
orokorrean egindako akats nagusiak azaltzen dira.
-
Azterketen
autoebaluazio eta koebaluazio prosezuak egin. Adibidez, ikasleei gelakide baten
azterketa ematen zaie eta arbelan idazten zaizkie galdera bakoitzaren erantzun
egokia. Koebaluatutako prozesu hau ikasleak idatzitakoari buruz hausnarketa egin
ahal izatea ematen die, horrela, gutxi gora behera beraien azterketan
jarritakoarekin lotzen dute.
IKASLERIAREN
EKOIZPEN ANALISIA: . Hainbat produkzioen balorazioa da. ( Ikaslearen koadernoa,
informea, lan monografikoak, aipamenak…). Euskarri fisiko bat izaten dute, non
irakaslea baloratu ahal duen.
2.2 Ebaluazio instrumentuak: Definizioa, instrumentuan adibideak aipatu:
Ebaluazio jarduerei atxikitutako dokumentuak
edo errekurtsoak dira, beraien hartean jarri eta betebeharrak eta baloratzeko
aspektuak, bakoitzaren arrakastaren maila adieraziz. Hauek dira instrumentuan
adibideak: Azterketa, errubrika, fitxak…
2.3 Ebaluazio irizpidea: Definizioa:
Arrakastaren adierazgarri direnak, ikasleak
zein nota duen jarduera konkretu batean balio du. Jarduera konkretu baten
ikasleak duen nota jartzeko erabiltzen da. Honek programazioan eta kalifikazio
jardueretan ematen den ebaluazio irizpideetan plasmatuta egon beharko lirateke.
No hay comentarios:
Publicar un comentario