Curriculuma ikasle bakoitzak ikasten duen guztia da. Ikasten ez den beste guztia ez da curriculuma. Hortaz, curriculuma gobernuak ezartzen duen dokumentua dela esan dezakegu baina baita irakasle eta ikastetxeak ere...Curriculumean, edukiak, helburuak, konpententziak...daude. Curriculum mota ezberdinak daude:
- CURRICULUM AGERIKOA: Ikasketa plan barnean, eduki, ebaluazio, estrategia, denboraren behaketa, irakaslearen zeregina ikasleekikoa izango litzateke.
- CURRICULUM EZKUTUA: Irakaskuntza edo ikaskuntza ezkutua dokumentu batean esplizituki agertzen ez den curriculuma. Ikastetxe bakoitzak ezberdin edukiko du.
- CURRICULUM ERREALA: Curriculum formala praktikara eramaten denean agertzen da. Eguneroko bizitzan gertatu daitezken egoeratarako baliagaria da.
- CURRICULUM EZKUTUA: Curriculum formal errealaren arteko tentsioa interpretatzen du. Curriculum formalean ez da agertzen, errealitatean ikasleari nahigabe trasmititzen zaio.
Mailak
Ezaugarriak
|
1.MAILA
|
2.MAILA
|
3.MAILA
|
Dokumentua
|
OCD
|
ICP
|
IRAKASLEA
|
Definizioa
|
Hezkuntza-proiektua dela kontuan hartuz, curriculuma hezkuntzaren antolaketaren funtsa da eta, beraz, kontzeptu konplexua da, besteak beste, gizartearekiko loturak, pedagogia-sistemaren ezaugarriak eta hezkuntzaren praktika eta bilakaera bera islatzen dituena
Marko orokorra non preskripzio eta orientazio multzo bat formulatzen den hezkuntza eskolarraren asmo eta estrategia egokinei buruz
|
Ikastetxeko irakasle guztien lan koordinatu eta bateratua eskatzen du, maila eta ziklo guztietako curriculumak koherentzia izan dezan.
|
Aurreko bi ideiak praktikara eramango dituen pertsona, bere ikuspuntua,balore eta ideietatik abiatuta ikasleak heziko dituena.
|
Izaera
|
Normatiboa arauak
Gidatzailea eta preskriptiboa
|
Derrigorrezkoa edo hautazkoa izan daiteke
|
Derrigorrezkoa edo hautazkoa izan daiteke
|
Arduraduna
Egilea
|
Gobernutik eratorria eta Eusko Jaularitza egilea
MEC
Erkidegoak
|
Eusko Jaularitza
Irakasle taldea
|
Eusko Jaurlaritza
Irakasle taldea.
|
Baldintzatzaileak
|
LOMCE
|
HEZIBERRI 2020
|
ICP
|
Osagarriak
|
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa, edukiak…
|
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa, edukiak…
|
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa, edukiak…
|
Adibidea
|
Eusko jaurlaritzako linka
|
Joxemiel Barandiaran ikastetxea,
dokumentua eskuratu
|
https://sites.google.com/a/berritzegunenagusia.eus/deskripzioaklh5/
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario